- Rozmiar tekstu
- Kontrast
Informacja KOWR Lublin 02.06.2021
Odsłony: 1081
Administrowanie funduszami promocji produktów rolno-spożywczych
Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno–spożywczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 43, z późn. zm.), utworzono 10 odrębnych funduszy promocji:
- Fundusz Promocji Mleka;
- Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego;
- Fundusz Promocji Mięsa Wołowego;
- Fundusz Promocji Mięsa Końskiego;
- Fundusz Promocji Mięsa Owczego;
- Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych;
- Fundusz Promocji Owoców i Warzyw;
- Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego;
- Fundusz Promocji Ryb;
- Fundusz Promocji Roślin Oleistych (wprowadzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.).
Fundusze promocji zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych.
Każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków
(3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz
1 przedstawiciela izb rolniczych.). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata.
Do kompetencji komisji zarządzających należy:
- reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji, wobec ministra właściwego do spraw rynków rolnych, innych organów administracji publicznej w zakresie zarządzania funduszem promocji właściwym dla danej branży;
- ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji określających przede wszystkim szczegółowe warunki i tryb przedkładania propozycji programów oraz działań;
- opracowywanie planu finansowego funduszu;
- sporządzanie sprawozdania rzeczowego funduszu;
- uchwalanie regulaminu danej komisji;
- opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji;
- przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych:
- regulaminu danej komisji,
- zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji i planów finansowych danego funduszu promocji w zakresie realizacji celów,
- sprawozdania rzeczowego i sprawozdania z wykonania planu finansowego funduszy promocji,
- strategii promocji opracowanej dla branży.
Do zadań KOWR należy wyłącznie administrowanie funduszami promocji oraz obsługa rachunków bankowych poszczególnych funduszy.
Dyrektor Generalny KOWR:
- dysponuje środkami funduszy promocji na podstawie uchwał komisji zarządzających,
- zapewnia obsługę prawną oraz techniczno-biurową funduszy i komisji,
- sporządza sprawozdania z wykonania planu finansowego funduszy,
- ustala w drodze decyzji wysokości wpłat na Fundusz Promocji Mleka,
- odmawia realizacji uchwał komisji zarządzających niezgodnych z przepisami prawa.
Informacja KOWR Lublin 02.06.2021
Odsłony: 775
Administrowanie funduszami promocji produktów rolno-spożywczych
Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno–spożywczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 43, z późn. zm.), utworzono 10 odrębnych funduszy promocji:
- Fundusz Promocji Mleka;
- Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego;
- Fundusz Promocji Mięsa Wołowego;
- Fundusz Promocji Mięsa Końskiego;
- Fundusz Promocji Mięsa Owczego;
- Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych;
- Fundusz Promocji Owoców i Warzyw;
- Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego;
- Fundusz Promocji Ryb;
- Fundusz Promocji Roślin Oleistych (wprowadzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.).
Fundusze promocji zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych.
Każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków
(3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz
1 przedstawiciela izb rolniczych.). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata.
Do kompetencji komisji zarządzających należy:
- reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji, wobec ministra właściwego do spraw rynków rolnych, innych organów administracji publicznej w zakresie zarządzania funduszem promocji właściwym dla danej branży;
- ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji określających przede wszystkim szczegółowe warunki i tryb przedkładania propozycji programów oraz działań;
- opracowywanie planu finansowego funduszu;
- sporządzanie sprawozdania rzeczowego funduszu;
- uchwalanie regulaminu danej komisji;
- opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji;
- przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych:
- regulaminu danej komisji,
- zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji i planów finansowych danego funduszu promocji w zakresie realizacji celów,
- sprawozdania rzeczowego i sprawozdania z wykonania planu finansowego funduszy promocji,
- strategii promocji opracowanej dla branży.
Do zadań KOWR należy wyłącznie administrowanie funduszami promocji oraz obsługa rachunków bankowych poszczególnych funduszy.
Dyrektor Generalny KOWR:
- dysponuje środkami funduszy promocji na podstawie uchwał komisji zarządzających,
- zapewnia obsługę prawną oraz techniczno-biurową funduszy i komisji,
- sporządza sprawozdania z wykonania planu finansowego funduszy,
- ustala w drodze decyzji wysokości wpłat na Fundusz Promocji Mleka,
- odmawia realizacji uchwał komisji zarządzających niezgodnych z przepisami prawa.
Komunikat KOWR
Odsłony: 883
KOMUNIKAT!!
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa przypomina, że w dniu 15 maja 2021 r. upływa termin składania Informacji o produkcji i zbyciu surowca tytoniowego za rok sprawozdawczy 2020/2021.
Producent surowca tytoniowego, wpisany do rejestru producentów surowca tytoniowego zobowiązany jest przekazać do Dyrektora Oddziału Terenowego KOWR Informację o produkcji i zbyciu surowca tytoniowego, zawierającą dane dotyczące m.in. powierzchni uprawy poszczególnych grup odmian tytoniu, zawartych umów zbycia surowca tytoniowego, masy wyprodukowanego surowca tytoniowego, masy surowca dostarczonego nabywcy, stanów magazynowych, masy surowca zniszczonego.
Producent surowca tytoniowego składa Informację o produkcji
i zbyciu surowca tytoniowego osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego do Dyrektora OT KOWR właściwego ze względu na miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres producenta rolnego.
Warunki oraz formularz Informacji o produkcji i zbyciu surowca tytoniowego dostępny jest na stronie internetowej KOWR w zakładce:
Odezwa Komitetu Honorowego Obchodów Święta Narodowego Trzeciego Maja w Województwie Lubelskim
Odsłony: 765
Odezwa
Komitetu Honorowego
Obchodów Święta Narodowego Trzeciego Maja
w Województwie Lubelskim
Farm Portal
Odsłony: 820
Drodzy Mieszkańcy !!!
Gmina Tuczna przystąpiła do projektu cyfrowego związanego z nowoczesną uprawą. Jest to jedyne na świecie, kompleksowe wdrożenie na poziomie gminy pokrywające współpracę edukacji, doradców, gminy oraz rolników. Robimy to po to, aby szerzyć dobre praktyki, ułatwiać komunikację, zwiększać konkurencyjność lokalnych gospodarstw, pobudzić wdrożenie nowych upraw. FarmPortal z powodzeniem jest wykorzystywany w małych gospodarstwach, o małym stopniu i potrzebie automatyzacji jak również w średnich i wielkich gospodarstwach rolnych, gdzie wymagana jest pełna kontrola zasobów, optymalizacja produkcji oraz automatyzacja. Intuicyjne oprogramowanie do kompleksowego zarządzania gospodarstwem rolnym, produkcją roślinną, warzywniczą oraz Agro leśnictwem z wykorzystaniem sensorów IoT. Projekt jest realizowany z Digital Crops i Agri Solutions.
Informujemy iż każdy płatnik w gminie może otrzymać aplikację bezpłatnie.
- Korzyści ze stosowania aplikacji:
- Zwiększenie skuteczności oprysków dzięki wspomaganiu decyzji. Mniejsze zużycie paliwa
- Dokładne prognozy pogody dla lokalizacji uprawy
- Zdalne i szybkie wsparcie doradców z LODR - robimy zdjęcie na uprawie, opisujemy a doradca może szybko dać zalecenia
- Zarządzanie inwentarzem gospodarstwa
- Prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji, np: opryski, karty pola
- Możliwość stworzenia wizytówki
- Walka z wykluczeniem cyfrowym w gminie
Link do rejestracji: